Köpvillkor

1. PRISER

Samtliga priser i butiken är angivna i SEK och är inklusive svensk moms.

2. BUTIKENS PRODUKTER

Alla varor i onlinebutiken är lagervaror och skickas till dig senast vardagen efter du lagt din order.

3. FRAKT OCH FRAKTKOSTNAD

Standardavgiften gällande frakt är 49 kr per beställning. Din order skickas med Postnord som varubrev med kollinummer eller som vanligt brev och i vissa fall kan din order även skickas som paket.

Du får med automatik ett mail när din beställning är på väg till dig. Detta mail har avsändaren Intima, då det är Intima som ordnar alla utskick från denna sida. I de fall försändelsen ska hämtas ut hos ett Postnord ombud så får du en sms-avisering då försändelsen finns att hämta. Gäller i de fall du lämnar ditt mobiltelefonnummer.

Beställer du varor för 600 kr eller mer så är det fri frakt. Vi skickar ENDAST inom Sverige. Se punkt 6 för våra betalningsalternativ.

4. LEVERANSTID

Från det att vi mottagit din order så är leveranstiden normalt 1-2 arbetsdagar. Oftast skickas din order samma dag eller senast dagen efter du lagt din order. Skulle det hända att dina varor inte dyker upp som de ska så kontakta oss så kan vi lösa det tillsammans. Oftast beror det på att avin har kommit bort på Posten. Intima ansvarar ej för eventuella förseningar orsakade av Postnord.

5. DISKRET LEVERANS

Samtliga försändelser från oss skickas väldigt diskret, med privat avsändare. Som avsändare på paketet stor det ”L. Johansson”. Som innehåll står det endast ett leveransnummer. Det går varken att läsa sig till eller se vad ditt paket innehåller när du beställer från oss.

6. BETALNINGSALTERNATIV

Intima Svenska AB / Holymary.se använder Swish för enkla, snabba och säkra betalningar.

Swish
I kassan väljer du Swish och går vidare till betalning. Därefter öppnar du din Swish-App i din mobiltelefon och godkänner där summan som fylls i per automatik. När betalningen är godkänd så går ordern igenom och du får en bekräftelse på både skärmen och till din e-post. Intima Svenska AB står som mottagare vid Swishbetalninen.

7. PERSONUPPGIFTER GDPR

Vi behandlar samtliga personuppgifter på våra kunder med stor sekretess och enbart inom vårt företag. Vi säljer aldrig dessa uppgifter vidare till tredje part. Vi skickar aldrig heller någon reklam till dig efter du handlat hos oss. Läs här fördjupad text om Holymary.se’s integritetspolicy

8. ÅNGERRÄTT OCH BYTE

Du har 14 dagars öppet köp och bytesrätt på dina varor från det att du mottagit dem. Denna rätt att frånträda avtalet gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande, t.ex. oljor, krämer och glidmedel dom ej är plomberade.

Vid retur måste produkten paketeras väl och kopia på kvitto/följesedel bifogas. Vid retur står kunden för returfrakten.

Ovanstående gäller även om man önskar byta en produkt. Vid dessa fall står kunden för returfrakten och företaget står för de fraktkostnader som uppkommer när den nya varan skickas till kund, vilket görs inom 14 dagar från det vi fått varan i retur. (Vid reklamationsärenden gäller annat, se punkt 10.)

Vid godkänd retur krediteras beloppet till kunds bankkonto senast 30 dagar efter vi mottagit varan. Vid ej godkänd retur skickas varan tillbaka till kund och en frakt- och hanteringskostnad på 250 kr tas ut.

Vid retur kontakta vår kundtjänst på tfn: 011-10 28 40 eller e-posta till oss på info@holymary.se så hjälper vi gärna dig. Glöm inte att skicka oss ditt ordernummer och artikelnummer på berörd produkt när du kontaktar oss via e-post. Vid retur skall produkten skickas till: Intima Svenska AB, Box 3006, 600 03 Norrköping.

9. GARANTI

Vi lämnar ett års garanti på alla våra leksaker. Garantin gäller inte om produkten gått sönder p.g.a. felaktig eller oaktsam hantering. På våra ätbara produkter och stimulerande oljor och krämer, fördröjningsspray etc. lämnas ingen garantier, då det är högst individuellt hur väl dessa produkter fungerar.

10. REKLAMATION

Vi lämnar ett års garanti på våra produkter, men om det uppstår ett fel som går att härleda till fabrikationsfel så har du rätt att reklamera produkten upp till tre år efter ditt inköp. Du ska vid dessa fall kunna uppvisa följesedel eller kvitto på inköpet.

Vid reklamationsärenden så står företaget för de kostnader som uppstår vid retur av trasig vara, samt bekostar att en ny vara skickas till kund. Vid godkänd reklamation skickar vi ut en ny vara inom 14 dagar. Reklamation av produkt som gått sönder p.g.a. felaktig eller oaktsam hantering godkänns ej.

Vid reklamationsärenden kontakta vår kundtjänst på tfn: 011-10 28 40 eller e-posta till oss på info@holymary.se så hjälper vi gärna dig. Glöm inte att skicka oss ditt ordernummer och artikelnummer på den berörda produkten när du kontaktar oss via e-post.

Vi löser ej ut returer till oss som skickats mot postförskott!

11. TRANSPORTSKADA

Om transportskada upptäcks när du tar emot din leverans så ska detta genast anmälan till utlämningsstället, som då ska göra en reklamation direkt på plats.

12. AVBESTÄLLNING

Du kan avbeställa din order om den ännu inte har skickats. Skulle du ångra din order så kontakta oss så fort som möjligt, så kollar vi hur långt din order har kommit i processen. Skulle din försändelse redan skickats så är det enklast för dig att hämta ut paketet och sedan skicka det i retur till oss, så slipper du kostnaden för outlöst paket på 195 kr.

13. ÅLDERSGRÄNS

För att beställa varor från Intima.se måste du vara 18 år fyllda.

14. FALSKBESTÄLLNINGAR POLISANMÄLS

Det är olagligt att beställa varor med andras personuppgifter. Polisanmälan görs alltid vid dessa tillfällen. Vid samtliga beställningar loggas Er IP-adress.

15. OUTLÖSTA PAKET

Vid outlösta försändelser som går i retur till företaget debiteras en avgift på 195 kr. Denna debitering är till för att täcka delar av de kostnader som uppstått för hanteringen av dessa försändelser.

16. EVENTUELL TVIST

Vid eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.